Regeneracja pompy wspomagania – objawy i koszt naprawy

Pompa wspomagania jest bardzo istotnym elementem w samochodzie. Dzięki niej można dużo łatwiej kręcić kierownicą. Niestety może ona jednak ulec awarii.

Objawy awarii pompy wspomagania

Występuje kilka objawów awarii pompy wspomagania, np. zatarcie, wytarcie się uszczelniaczy, niewytwarzanie właściwego ciśnienia oraz rozszczelnienie. Jeśli coś ulegnie awarii będzie można wyczuć większy opór na kierownicy bądź całkowity brak wsparcia ze strony układu – w ten sposób najłatwiej będzie można rozpoznać problem. Warto także zwracać uwagę na inne różne defekty. Można do nich zaliczyć np. przerywany ruch kierownicy, głośny hałas generowany przez kompresor, a także charakterystyczne piski podczas jazdy na łuku. Jeśli zauważymy takie oznaki, najlepiej będzie pojechać jak najszybciej do mechanika. Pompę wspomagania można naprawić poprzez wymianę uszkodzonego elementu bądź poddanie regeneracji – koszt około 450 złotych.

Regeneracja pompy wspomagania

Pompa wspomagania jest złożona z korpusu, komory, płyty oporowej, osi napędowej oraz sprężyny dociskowej. Jeśli chcemy zregenerować pompę wspomagania, to najlepiej będzie zlecić to wyspecjalizowanemu warsztatowi. Specjalista dokonuje jej rozebrania na części, by każdy element został poddany dokładniejszej analizie. Jeśli wykryje się jakąś usterkę, to wymieniany zostaje dany podzespół na nowy. Reszta elementów razem z obudową zostają poddawane właściwej obróbce mechanicznej – jeżeli występuje taka konieczność. Jest to zadanie, które wymaga specjalistycznej wiedzy oraz właściwych narzędzi – jest to dużo tańsza opcja, aniżeli zakup nowego elementu. Gdy zrobione zostaną wszystkie powyższe czynności, wymienia się łożyska, uszczelnienia, a także zużyte tuleje. Po złożeniu wszystkiego w całość, w warsztacie samochodowych fachowcy powinni sprawdzić pompę na stanowisku diagnostycznym. Proces ten polega na testowaniu szczelności danych elementów, jak również na zbadaniu przepływu oleju przy różnych prędkościach i w kilku zakresach temperatur i wytwarzanego ciśnienia. W ten sposób zregenerowana i przetestowana pompa może zostać znowu zainstalowana w pojeździe.

Jeżeli chcemy przede wszystkim oszczędzić na naprawie, to najlepiej będzie wziąć pod uwagę kupno części regenerowanej. W takim przypadku możemy wiele zaoszczędzić. Świetnym przykładem będzie nowa pompa wspomagania dla Opla Astry G, które kosztuje ponad 2000 złotych. Część regenerowana to wydatek w okolicach 600 złotych. Dlatego, jeśli nie mamy samochodu w idealnym stanie i kupimy część z pewnego źródła, to można wiele zaoszczędzić.

Redakcja lajfhaki.pl