Jak zacząć się odchudzać? 5 kroków, które pomogą zrzucić zbędne kilogramy

Odchudzanie to długi proces, w którym najważniejszy jest finalny efekt: pożądana waga. Nie mniej jednak równie istotne jest dobre przygotowany plan odchudzania. Wiedza merytoryczna oraz odpowiednio przewidziany przebieg diety i treningów odchudzających mogą wspomóc utrzymanie zdrowej kondycji przy jednoczesnym spadku wagi. O czym warto pamiętać przed rozpoczęciem intensywnego odchudzania?

1. Określ swój cel

Istnieje wiele rodzajów diet, które będą działać lub nie działać w zależności od konkretnego organizmu. Przed rozpoczęciem odchudzania warto określić, na czym dokładnie nam zależy. Niektórzy chcą zrzucić jak najwięcej nadprogramowych kilogramów. Wówczas celem może być osiągnięcie wagi o 10 kilogramów niższej. Inni z kolei nie chcą jedynie tracić wagi, ale również zyskać więcej tkanki mięśniowej. Wówczas plan odchudzania powinien być zupełnie inny. Dobrze jest zacząć od określenia swojego BMI. Jest to wartość, do której potrzebujemy jedynie czterech danych – wzrostu, aktualnej wagi ciała, wieku oraz płci. Na podstawie wymienionych informacji automatyczne liczniki BMI przedstawią nam, na ile nasza waga jest unormowana. W tym przypadku najlepiej skontaktować się z dietetykiem, który oprócz zapoznania się z naszym BMI, może określić stosunek mięśni do wagi w naszym ciele. Te informacje wspomogą proces diety oraz pozwolą na dostosowanie planu żywieniowego do naszych potrzeb.

2. Obserwuj swoje nawyki żywieniowe

Jak odżywiałaś lub odżywiałeś się dotychczas? Analiza naszych standardowych nawyków żywieniowych to dobry krok w stronę odchudzania. Dzięki dokładnym obserwacjom możemy stwierdzić, który aspekt naszego trybu życia może wpływać na nadmierny przyrost tkanki tłuszczowej. Częstym błędem jest jedzenie zbyt tłustych pokarmów lub jedzenie dużych ilości pokarmu na wieczór, przy głodowaniu w ciągu dnia. To tylko dwa przykłady spośród morza możliwości. Określanie nawyków żywieniowych wspomagają informacje o kaloriach umieszczone z tyłu opakowania każdego produktu. Dieta odchudzająca najczęściej zaczyna się od 1500-2000 kalorii. W założeniu im więcej kalorii spożywamy, tym więcej powinniśmy ich spalać. Z tego względu aktywność fizyczna powinna być również uwzględniona w podsumowaniu dotychczasowego trybu życia. Jeśli jeździsz do pracy np. rowerem, w trakcie trasy spalasz wcześniej spożyte kalorie. 

3. Plan posiłków i ćwiczeń na najbliższy czas

Każda dieta rozpoczyna się od planningu. Najlepiej, by podjęta przez nas dieta była ułożona przez dietetyka. To najlepszy sposób na zdrowe podejście do odchudzania, bez późniejszego efektu jo-jo. To samo tyczy się planu treningowego – pierwsze ćwiczenia powinniśmy wykonywać pod okiem specjalisty, który zapobiegnie wszelkim kontuzjom, najczęściej wynikającym z niepoprawnie wykonywanych serii. Jeśli jednak decydujesz się na dietę i ćwiczenia we własnym zakresie, nie sugeruj się informacjami z forów internetowych. Poszukaj sprawdzonych książek, z których nie tylko poznasz przepisy na zdrowe dania, ale również dowiesz się więcej o samym procesie odchudzania.

4. Zadbaj o sen i zdrowy tryb życia

Tryb życia jest kluczem do sukcesywnego odchudzania. Odpowiednia ilość snu, regularne picie wody i ograniczanie czynników stresujących w dużej mierze wspomaga odchudzanie. Z tego względu zadbaj o to, by utrzymać dobrą formę nie tylko samym planem żywienia, ale również pozostałymi aspektami życia codziennego.

5. Rozważ inne możliwości odchudzania

W dzisiejszych czasach istnieje wiele technologii, które wspomagają odchudzanie nieinwazyjnymi sposobami. Odchudzanie jest procesem wymagającym czasu i wytrwałości, dlatego nie trudno poddać się na pierwszym czy drugim zakręcie. Jeśli zauważasz, że efekty diety nie nadchodzą mimo wielkiego wysiłku, poszukaj alternatyw. Jedną z nich jest liposukcja laserowa dostępna m.in. w klinice medycyny estetycznej Wellclinic. Liposukcja laserowa to forma odchudzania przeprowadzana laserem. Wiązka światła rozbija komórki tłuszczowe i mobilizuje je do spalania. Efekt zabiegu jest natychmiastowy, dzięki czemu nie musimy czekać na rezultat diety miesiącami. Po zabiegu wystarczy odpowiednio dbać o swoje ciało i dbać o sposób odżywiania. Więcej informacji o zabiegach odchudzających znajdziesz na stronie Wellclinic.pl.

Redakcja lajfhaki.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *